Autor: Mariusz Kołacz (rokko)
Strona autora: techformator.pl
Kontakt: m.kolacz(at)hotfix.pl
W systemach Windows podłączając do portu USB pendrive, aparat fotograficzny czy inne urządzenie zawierające kartę pamięci, na pulpicie Windows nie pojawia się żadna ikona dysku wymiennego. Aby dostać się do danych zawartych na karcie musimy przejść do Mój komputer i dopiero z tej lokalizacji uzyskujemy dostęp do wymiennych nośników. Jest jednak prostszy sposób, znany z linuksowych dystrybucji, który niewątpliwie ułatwi pracę z zewnętrznymi nośnikami.
Domyślnie system Windows pozbawiony jest wielu ciekawych udogodnień znanych z linuksowych dystrybucji, w postaci choćby wyświetlania na pulpicie ikony dysku, tuż po podłączeniu do portu USB pamięci flash czy też włożeniu do napędu płyty CD\DVD. Tego typu funkcjonalność można uzyskać w systemie Windows poprzez zainstalowanie odpowiedniej aplikacji noszącej nazwę BOS Desk Drive.
Aplikację można pobrać z tej lokalizacji ==> BOS Desk Drive
Ściągamy odpowiednią wersję, uruchamiamy plik instalatora DeskDrive.msi lub DeskDrive64.msi i postępujemy zgodnie z zaleceniami kreatora.
Po uruchomieniu aplikacji w zasobniku systemowym pojawi się ikona . Klikając na niej prawym przyciskiem myszy, uzyskujemy możliwość skonfigurowania programu. Z wyświetlonego menu wskazujemy opcję Settings.
W lewej części okna (sekcja Enable) możemy określić jaki typ "napędów" będzie monitorowany. Mamy do wyboru pięć typów: CD ROM, Removable (wszelkie nośniki podłączane do portów USB), Fixed (standardowe dyski twarde), Networked (dyski sieciowe), RAM (ramdyski tworzone w pamięci operacyjnej). Aby dodać do listy monitorowanych wybrany "napęd", zaznaczamy pole wyboru stojące obok niego.
Po włożeniu do napędu płyty CD\DVD, podpięciu klucza USB lub "włożeniu" innego typu nośnika, na pulpicie Windows pojawi się ikona dysku. Pojawienie się ikony zostanie dodatkowo zasyganlizowane efektowną animacją, dzięki czemu użytkownik, który posiada wiele ikon na pulpicie, bez większego trudu będzie mógł ją odnaleźć.
Aplikacja posiada również szereg niezbędnych opcji pozwalających na automatyczne uruchamianie aplikacji, ukrycie ikony znajdującej się w zasobniku systemowym, włączenie lub wyłączenie efektów specjalnych (animacja ikony dysku), zapamiętywanie pozycji ikon dla poszczególnych dysków, automatyczne otwieranie eksploratora Windows po włożeniu/podpięciu nośnika.
BOS Desk Drive poprawnie funkcjonuje w systemach Windows XP, Windows Vista oraz Windows 7. Do prawidłowego działania wymaga obecności w systemie bibliotek Microsoft .NET Framework w wersji 2.0.
Copyright © rokko