 Wg bada� Gartner po�ow� czasu podczas, kt�rego korzystamy z tabletu to czas sp�dzony na rozrywce takiej jak gry, czytanie ksi��ek, ogl�danie telewizji oraz film�w, s�uchania radia oraz muzyki.
Ponad jedn� czwart� czasu (26 procent) ankietowani sp�dzaj� na komunikacji z innymi osobami w tym wymian� poczty elektronicznej e-mail oraz sieci spo�eczno�ciowe. Dzia�a� tw�rczych jak obr�bka wideo czy pisanie notatek stanowi 15 procent po�wi�canego czasu. Wyszukiwanie informacji z u�yciem tabletu takich jak sprawdzanie prognozy pogody, wyb�r towar�w czy czytanie wiadomo�ci zajmuje nam 9 procent og�lnego czasu.
W�a�ciciele tablet�w aktywnie z nich korzystaj� w godzinach wieczornych g��wnie od si�dmej do dziewi�tej wieczorem. Wg analityk�w oznacza to, �e podczas korzystania z tabletu towarzysz� nam inne czynno�ci jak ogl�danie telewizji.
Ankietowani to mieszka�cy Stan�w Niejednoczonych, Wielkiej Brytanii i Australii. �rednio sp�dzaj� oni cztery godziny prywatnego czasu przed tabletem, smartfonem lub komputerem.
Co ciekawe w�a�ciciele tablet�w Apple oraz Samsung sp�dzali mniej czasu na rozrywce ni� w�a�ciciele pozosta�ych marek. Na rozrywk� po�wi�cali jedynie 30 minut.
W�a�ciciele iPad�w cz�ciej ni� inni w�a�ciciele tablet�w cz�ciej si�ga po sw�j tablet. 80 procent posiadaczy iPada korzysta z niego 10 razy dziennie.
Organizatorzy zauwa�yli jeszcze, �e w 2011 roku uczestnicy tego badania na pierwszym miejscu jako kryterium zakup�w postawili mark� urz�dzenia. W 2013 roku marka urz�dzenia spad�a na trzecie miejsce. Pierwsze miejsce obecnie zajmuje wygl�d a drugie cena urz�dzenia. Wg analityk�w ten fakt pokazuje, �e zami�owanie do marki ust�pi�o bardziej pragmatycznemu podej�ciu.
�r�d�o: ixbt.com |