Wg badań Gartner połowę czasu podczas, którego korzystamy z tabletu to czas spędzony na rozrywce takiej jak gry, czytanie książek, oglądanie telewizji oraz filmów, słuchania radia oraz muzyki.
Ponad jedną czwartą czasu (26 procent) ankietowani spędzają na komunikacji z innymi osobami w tym wymianę poczty elektronicznej e-mail oraz sieci społecznościowe. Działań twórczych jak obróbka wideo czy pisanie notatek stanowi 15 procent poświęcanego czasu. Wyszukiwanie informacji z użyciem tabletu takich jak sprawdzanie prognozy pogody, wybór towarów czy czytanie wiadomości zajmuje nam 9 procent ogólnego czasu.
Właściciele tabletów aktywnie z nich korzystają w godzinach wieczornych głównie od siódmej do dziewiątej wieczorem. Wg analityków oznacza to, że podczas korzystania z tabletu towarzyszą nam inne czynności jak oglądanie telewizji.
Ankietowani to mieszkańcy Stanów Niejednoczonych, Wielkiej Brytanii i Australii. Średnio spędzają oni cztery godziny prywatnego czasu przed tabletem, smartfonem lub komputerem.
Co ciekawe właściciele tabletów Apple oraz Samsung spędzali mniej czasu na rozrywce niż właściciele pozostałych marek. Na rozrywkę poświęcali jedynie 30 minut.
Właściciele iPadów częściej niż inni właściciele tabletów częściej sięga po swój tablet. 80 procent posiadaczy iPada korzysta z niego 10 razy dziennie.
Organizatorzy zauważyli jeszcze, że w 2011 roku uczestnicy tego badania na pierwszym miejscu jako kryterium zakupów postawili markę urządzenia. W 2013 roku marka urządzenia spadła na trzecie miejsce. Pierwsze miejsce obecnie zajmuje wygląd a drugie cena urządzenia. Wg analityków ten fakt pokazuje, że zamiłowanie do marki ustąpiło bardziej pragmatycznemu podejściu.
Źródło: ixbt.com |