W trzecim kwartale 2009 roku oszuści ukradli z kont bankowych małych amerykańskich przedsiębiorstw 25 milionów dolarów ogłosiła Federal Deposit Insurance Corporation. Łączna kwota oszustw internetowej bankowości w tym okresie przekroczyła 120 milionów dolarów.
Większość przypadków oszustw dotyczyła bankowości internetowej. Zazwyczaj oszukani byli zwabiani na fałszywą stronę internetową lub poprzez zainstalowanie złośliwego oprogramowania, które dawało cyberprzestępcom dostęp do loginów i haseł bankowych.
Banki wymagają od klientów korzystania z różnych form identyfikacji, ale małe firmy zazwyczaj posiadają oprogramowanie, które jest instalowane domyślnie. Pieniądze w przypadku włamania nie są zwracane. Doprowadza, to często do sporów sądowych, banki uważają, że klienci sami powinni dbać o ochronę swoich komputerów. Banki dostarczają niezbędnych mechanizmów identyfikacji oraz chronią przed nieautoryzowanymi transferami. Niestety, małe przedsiębiorstwa, które często są organizacjami non-profit rzadko mogą sobie pozwolić na płatne oprogramowanie antywirusowe, co wykorzystują hakerzy.
Źródło: compulenta |