 Analitycy z firmy zajmuj�cej si� bezpiecze�stwem Dasient informuj�, �e codziennie ponad 1.3 miliona reklam w Internecie jest szkodliwych.
�redni czas �ycia takiej szkodliwej reklamy w sieci wynosi oko�o 7-8 dni, co stanowi powa�ne zagro�enie. W ostatnich kilku latach w�a�nie taka forma ataku, sta�a si� niezwykle popularna.
Co ciekawe, wykorzystywany jest fakt, �e u�ytkownicy cz�ciej zamawiaj� towary odwiedzaj�c przy tym miejsca wskazywane przez reklamy w weekend i to dwa razy cz�ciej ni� w �rodku tygodnia. Napastnicy w tygodniu umieszczaj� na stronach legalne banery reklamowe, aby w weekend zast�pi� je szkodliwymi. Oczywi�cie, osoby odpowiedzialne za bezpiecze�stwo na stronach w weekendy chc� odpocz��, wi�c rzadziej i mniej dok�adniej testuj� reklamy u nich zamieszczane.
Dodatkowo hakerzy cz�sto dopuszczaj� si� �amania kont reklamodawc�w, kt�rzy prowadz� uczciwe interesy. Dzi�ki temu uzyskuj� oni szersze pole do dzia�ania, zw�aszcza gdy zaatakowana osoba prowadzi szerok� kampani� reklamow�.
Obecnie a� 59% przypadk�w zaka�e� wyst�puje z powodu pobierania szkodliwego oprogramowania wskazanego w�a�nie przez haker�w. Pozosta�e 49% to g��wnie fa�szywe antywirusy.
�r�d�o: compulenta |