Spółka Net Applications przedstawiła szacunkowy udział na rynku przeglądarek internetowych na świecie pod koniec października 2012.
Na świecie najbardziej popularną przeglądarką pozostaje Internet Explorer. Przeglądarka Microsoftu umocniła swoją pozycję o 0,5 procenta i obecnie posiada 54,13 procent udziału w światowym rynku. Jest to najwyższy poziom IE od września 2011 roku, kiedy jej udział wynosił 54,39 procent.
Drugą przeglądarką na świecie jest Firefox, którego popularność ostatnio spadła o 0,09 procenta, przez co popularność przeglądarki spadła poniżej 20 procent. Obecnie wynosi ona 19,99 procent. Pierwszą trójkę zamyka Google Chrome z 18,55 procentowym udziałem w rynku światowym. Przeglądarka Google również zanotowała niewielki spadek popularności o 0,31 procenta w porównaniu z danymi wrześniowymi.
Kolejne miejsca zajmują tradycyjnie Safari i Opera z wynikami 5,21 i 1,63 procent odpowiednio. Udział Safari w ciągu miesiąca zmniejszył się o 0,05 procenta a udziały Opery wzrosły o 0,01 procenta.
W segmencie przeglądarek mobilnych liderem pozostaje mobilna wersja Safari oraz przeglądarka systemowa Androida z udziałami 60,31 oraz 25,95 procent odpowiednio. Pierwszą trójkę zamyka Opera Mini z wynikiem 8,24 procenta.
Źródło: compulenta.ru |