Obecne stosowane akumulatory posiadają na jednym boku anodę a na drugim katodę a przestrzeń pomiędzy nimi wypełnia elektrolit. Power Japan Plus stworzył nowy rodzaj akumulatora nie różniący się budową a zastosowanymi materiałami.
Akumulatory litowo-jonowe wykorzystują jony litu, które wędrując od anody do katody wytwarzają energię elektryczną poprzez zachodzącą reakcję chemiczną. Energia nie jest przechowywana w akumulatorze, lecz akumulator zawiera substancje mogące ją wytworzyć, kiedy jest potrzebna.
Power Japan Plus stworzył akumulator w całości zbudowany z karbonu, zarówno anoda jak i katoda wykonane są z tego materiału, a elektrolitem nie jest lit czy inna łatwopalna substancja.
Brak litu sprawia, że nowy akumulator jest bezpieczniejszy. Wadą akumulatorów litowo jonowych jest utrata sprawności. Koszt zakupu nowego akumulatora do samochodu elektrycznego jest spory.
Opracowany nowy węglowy akumulator jest bezpieczniejszy, posiada dłuższą żywotność (około 3000 cykli zamiast 500) a do tego szybciej się ładuje (nawet 20 krotnie szybciej).
Niestety, w chwili obecnej brak jest informacji, kiedy akumulator wejdzie do masowej produkcji oraz jaki będzie jego koszt.
Źródło: softpedia.com |