Według badań Robert Half Technology, w ponad połowie firm amerykańskich zakazane jest korzystanie z serwisów społecznościowych.
Badania przeprowadzone wśród dyrektorów ds informatycznych (CIO) wykazały, że ponad połowa (54%) firm zakazuje pracownikom odwiedzania serwisów społecznościowych w godzinach pracy. Jeżeli pracownik to robi, ryzykuje wykrycie naruszenia polityki firmy.
Firma Robert Half Technology jest wiodącym dostawcą technologii informatycznych (IT). Analiza była dokonana wśród ponad 1400 CIO firm ze Stanów Zjednoczonych. Badania zostały przeprowadzone w firmach zatrudniających minimum 100 pracowników.
Zadawane było pytanie: "Które z poniższych odpowiedzi najdokładniej opisuje politykę firmy dotyczącą odwiedzania serwisów społecznościowych, takich jak Facebook, MySpace i Twitter, podczas pracy?".
Otrzymano następujące wyniki. Dla odpowiedzi "Całkowicie zakazane" uzyskano 54% głosów. Dla "Dozwolone wyłącznie do celów służbowych" 19%, "Dozwolone do ograniczonego użytku osobistego" 16%, "Dozwolone do każdego rodzaju użytku osobistego "10%", zaś dla odpowiedzi "Nie wiem" zaledwie 1%.
Zgodnie z tymi odpowiedziami, pracodawcy niechętnie patrzą się na pracowników, którzy spędzają swój czas pracy w serwisach typu Facebook czy Twitter. Jest to zrozumiałe, gdyż mogą one odwracać uwagę pracowników od spraw priorytetowych. Jednak istnieją także zawody, gdzie korzystanie z tego rodzaju serwisów może być doskonałym narzędziem biznesowym.
Źródło:
roberthalftechnology