Wed�ug bada� Robert Half Technology, w ponad po�owie firm ameryka�skich zakazane jest korzystanie z serwis�w spo�eczno�ciowych.
Badania przeprowadzone w�r�d dyrektor�w ds informatycznych (CIO) wykaza�y, �e ponad po�owa (54%) firm zakazuje pracownikom odwiedzania serwis�w spo�eczno�ciowych w godzinach pracy. Je�eli pracownik to robi, ryzykuje wykrycie naruszenia polityki firmy.
Firma Robert Half Technology jest wiod�cym dostawc� technologii informatycznych (IT). Analiza by�a dokonana w�r�d ponad 1400 CIO firm ze Stan�w Zjednoczonych. Badania zosta�y przeprowadzone w firmach zatrudniaj�cych minimum 100 pracownik�w.
Zadawane by�o pytanie: "Kt�re z poni�szych odpowiedzi najdok�adniej opisuje polityk� firmy dotycz�c� odwiedzania serwis�w spo�eczno�ciowych, takich jak Facebook, MySpace i Twitter, podczas pracy?".
Otrzymano nast�puj�ce wyniki. Dla odpowiedzi "Ca�kowicie zakazane" uzyskano 54% g�os�w. Dla "Dozwolone wy��cznie do cel�w s�u�bowych" 19%, "Dozwolone do ograniczonego u�ytku osobistego" 16%, "Dozwolone do ka�dego rodzaju u�ytku osobistego "10%", za� dla odpowiedzi "Nie wiem" zaledwie 1%.
Zgodnie z tymi odpowiedziami, pracodawcy niech�tnie patrz� si� na pracownik�w, kt�rzy sp�dzaj� sw�j czas pracy w serwisach typu Facebook czy Twitter. Jest to zrozumia�e, gdy� mog� one odwraca� uwag� pracownik�w od spraw priorytetowych. Jednak istniej� tak�e zawody, gdzie korzystanie z tego rodzaju serwis�w mo�e by� doskona�ym narz�dziem biznesowym.
�r�d�o:
roberthalftechnology