W ubiegłym roku US Federal Trade Commission FTC podjęło się realizacji inicjatywy Do Not Track, której celem jest ochrona użytkowników sieci przed szpiegostwem.
Głównym celem tego programu było zakazanie i uniemożliwienie zbierania danych osobowych w trackerach reklam, analizatorach zachowań itp.
Tą inicjatywę poparły Microsoft oraz Mozilla. Zaplanowano, więc wdrożenie odpowiednich narzędzi bezpieczeństwa w przeglądarkach Internet Explorer 9 oraz Firefox 4.
Teraz co ciekawe dołączyło do nich również Google wprowadzając specjalne rozszerzenie dla przeglądarki Chrome Keep My Opt-Outs. Jego celem jest oczywiście zakazanie szpiegowania użytkowników.
Jednak Google jednoznacznie informuje, że dodatek taki może całkowicie zmienić sposób prezentacji reklam na odwiedzanych witrynach. Zwłaszcza w przypadku dopasowania reklam, te już nie będą tak trafne, ostrzega firma.
Źródło: http://net.compulenta.ru/ |