 W ubieg�ym roku US Federal Trade Commission FTC podj�o si� realizacji inicjatywy Do Not Track, kt�rej celem jest ochrona u�ytkownik�w sieci przed szpiegostwem.
G��wnym celem tego programu by�o zakazanie i uniemo�liwienie zbierania danych osobowych w trackerach reklam, analizatorach zachowa� itp.
T� inicjatyw� popar�y Microsoft oraz Mozilla. Zaplanowano, wi�c wdro�enie odpowiednich narz�dzi bezpiecze�stwa w przegl�darkach Internet Explorer 9 oraz Firefox 4.
Teraz co ciekawe do��czy�o do nich r�wnie� Google wprowadzaj�c specjalne rozszerzenie dla przegl�darki Chrome Keep My Opt-Outs. Jego celem jest oczywi�cie zakazanie szpiegowania u�ytkownik�w.
Jednak Google jednoznacznie informuje, �e dodatek taki mo�e ca�kowicie zmieni� spos�b prezentacji reklam na odwiedzanych witrynach. Zw�aszcza w przypadku dopasowania reklam, te ju� nie b�d� tak trafne, ostrzega firma.
�r�d�o: http://net.compulenta.ru/ |