Opera przedstawi�a przysz�o�� Internetu w przemy�le motoryzacyjnym, a w szczeg�lno�ci co kierowcy b�d� robi� w sieci. Obecnie wszyscy oni korzystaj� z Internetu do czytania maili, pozyskiwania danych nawigacyjnych, ogl�dania prognozy pogody czy s�uchania radia.
W raporcie "Web na k�kach" przedstawia si� wizj� jak Internet b�dzie przenika� do samochod�w bo, �e ju� przenika raczej nikt nie ma w�tpliwo�ci.
Wed�ug firmy Strategy Analytics do 2016 roku a� 90% samochod�w sprzedawanych w Stanach Zjednoczonych i Europie b�dzie posiada�a jak�� form� ��czno�ci z Internetem. Korzystanie z sieci w samochodzie wygl�da zupe�nie inaczej ni� tradycyjnie. Przede wszystkim nale�y my�le� o bezpiecze�stwie, tu nie mo�na rozprasza� kierowcy. Kierowca raczej nie b�dzie zainteresowany filmami wideo, przecie� on musi prowadzi� pojazd. Ale ju� informacje pogodowe, dane nawigacyjne, dane dotycz�ce godzin otwarcia kawiarni, restauracji, stacji benzynowych, hoteli bardzo mog� mu pom�c.
G��wnymi zadaniami jakie powinny zainteresowa� kierowc�w s�:
- Dost�p do poczty e-mail z mo�liwo�ci� ods�uchania wiadomo�ci i odpowiadania g�osowego.
- Dost�p do informacji g�osowych, wiadomo�ci, wynik�w sportowych, danych meteorologicznych, notowa� gie�dowych.
- Dostarczanie informacji nawigacyjnych (r�wnie� przy pomocy polece� g�osowych).
- S�uchanie radia itp.
Inne ciekawe zastosowania to mo�liwo�� powiadamiania o wypadkach oraz powiadamianie dealera o stanie technicznym samochodu. Dla biznesu wymagana jest mo�liwo�� realizowania pe�nego biura w samochodzie, w tym mo�liwo�� zdalnego ��czenia z firmowymi sieciami, jak r�wnie� mo�liwo�� pe�nego wykorzystania aplikacji biurowych.
Oczywi�cie Opera pragnie te wszystkie mo�liwo�ci zapewni�. Jednym z klock�w do tej uk�adanki jest niedawno wprowadzona technologia Turbo. Nale�y tu tak�e powiedzie�, �e Opera zawar�a przecie� umow� z Fordem.
Jednak perspektywy ju� tak pi�knie nie wygl�daj�. Producenci wielu aplikacji sieciowych, w tym pakiet�w biurowych nie wykazali zbyt wielkiego zainteresowania. Argumentem jest oczywi�cie zbyt ma�a popularno�� Opery. Jednak ma�o kt�ra przegl�darka mo�e stanowi� dla Opery na dzie� dzisiejszy konkurencj�. Firefox nie jest zbyt popularny w kategoriach OEM i systemach wbudowanych, a Internet Explorer jest za bardzo zwi�zany z Windowsem. Pozostaje Chrome ale tutaj wymagane jest wprowadzenie odpowiedniej polityki przez Google.
�r�d�o:
ruformator