Logowanie
 Resource Hacker - modyfikowanie plik�w systemowych.
W tym poradniku opisz�, jak pos�ugiwa� si� programem Resource Hacker. Program stworzony jest do modyfikowania kodu �r�d�owego plik�w
systemowych (.dll, .cpl .exe itp.). G��wnie chodzi tutaj o XP (najnowsza wersja tego programu pochodzi z 2002 roku). Mo�na nim np. zmodyfikowa�
okno w�a�ciwo�ci systemu Windows.

Spis tre�ci:
Co przeszkadza Resource Hack'owi w pracy.
1.Podstawy.
2.Dodawanie plik�w.
3.Edytowanie kodu.
4.Edytor wizualny.
5.Gdzie szuka� plik�w do modyfikacji.

Co przeszkadza Resource Hack'owi w pracy.

Zanim zaczniesz musisz wy��czy� us�ug� odpowiadaj�c� za chronienie plik�w systemowych (Windows File Protection), gdy jest aktywna nie mo�emy
zmodyfikowa� �adnego pliku systemowego, podmieni�, czy usun��. Przeczytaj Wy��czanie WFP (Windows File Protection) w XP .
Opr�cz tego podczas zapisywania pliku poka�e si� okienko "Can't create file..." . Nale�y wtedy je zamkn��, ale
nie zamykaj g��wnego okna programu. Wejd� do katalogu gdzie znajduje si� ten plik powsta� tam plik _original.*** np. podczas modyfikowania
biblioteki shell32.dll , powstanie plik shell32_original.dll . Nale�y go usun�� i zapisa� jeszcze raz.


1.Podstawy.

Program pobieramy st�d.
Nast�pnie wypakowujemy pliki z archiwum .zip do pustego folderu i uruchamiamy ResHacker.exe .

Okno programu wygl�da tak:

Resource Hacker - okno g��wne brak pliku


Plik otwieramy klikaj�c file --> open..., wybieramy plik i si� otwiera. Tak wygl�da z otwartym plikiem:

Resource Hacker - okno g��wne - shell32.dll


Interfejs przypomina nieco edytor rejestru, kolejno rozwijamy ga��zie, aby edytowa� kod, b�d� podmieni� pliki, doda� nowe itp.

2.Dodawanie plik�w.

Aplikacje, biblioteki, i inne pliki, opr�cz tekstu, zawieraj� bitmapy (.bmp), ikony (.ico) pliki filmowe (.avi). kursory (.cur) i inne.

2.1 Zamienianie plik�w.

- Otwieramy plik w Reshackerze

- klikamy action --> i tutaj zale�y co chcemy podmieni�, za��my, �e podmieniamy bitmape

Resource Hacker - menu akcji


Po klikni�ciu w Replace bitmap... poka�e si� takie okno:

Resource Hacker - podmiana bitmapy


Po lewej klikamy "Open file with new bitmap" wybieramy jak�� bitmap�, po prawej klikamy replace, ok i gotowe.
Tym samym sposobem mo�emy zamieni� inne pliki.

2.2 Dodawanie plik�w.

W celu dodania nowych plik�w, np. bitmap nale�y ponownie klikn�� Action i teraz wybra� Add a new recource...

dodawania pliku


Wy�wietli si� takie okno:

dodawanie pliku 2


Klikamy "Open a file with new Resource..." i wybieramy jaki� plik, np. bitmap�.
Nast�pnie pojawi� si� dodatkowe pola:

dodawanie pliku 3


Resource Hacker powinien sam rozpozna� typ pliku, jak nie rozpozna, oznacza to najprawdopodobniej, �e nie obs�uguje tego pliku.

W polu:
- Resource Name: Wpisujemy nazw�, mog� by� to zar�wno cyfry, jak i litery.
- Language: 1045 (jest to warto�� okre�laj�ca je�yk, dla polskiego jest to 1045)

Klikamy Add Resource i gotowe.

3.Edytowanie kodu.

Teraz przejd� do rzeczy, poka�� jak edytowa� zawarto�� okna. Najpro�ciej by�o mi przedstawi� to na obrazku:

Budowa kodu pliku systemowego.



Je�li chcesz dowiedzie� si�, jakie s� style przeczytaj Resource Hacker - style MFC

Tak jak na obrazku, kod dialogu zaczyna si� od CONTROL , oznacza, �e element nale�y do tej grupy, nast�pnie spacja i tekst w cudzys�owach je�li okre�lamy zwyczajny tekst, zostanie on wy�wietlony, je�li okre�lamy bitmape, ikon� nale�y wpisa� tam nazw� pliku .bmp .ico, itd., kt�ry znajduje si� w pliku. Potem po przecinku jest ID (identyfikator) zalecam dla ka�dego elementu w Dialogu wpisywa� oddzielne ID, w przeciwnym razie, mo�e doprowadzi� to do b��d�w wizualnych. Dalej jest nazwa klasy, nast�pnie style, ka�dy styl oddzielony jest | . Po stylach s� warto�ci okre�laj�ce po�o�enie i rozmiar (patrz: Budowa kodu pliku systemowego.).

Po zmodyfikowaniu kodu, klikamy Compile Script , nast�pnie zapisujemy plik.

Do uzyskania �adnego wygl�du okna, zalecam pisa� tekst w edytorach graficznych, a nast�pnie zapisa� jako bitmape, mo�na wtedy napisa� tekst dowoln� czcionk� i rozmiarem.

4.Edytor wizualny.

Resource Hacker posiada r�wnie� edytor wizualny. W dowolnym Dialogu kliknij Show Dialog Wy�wietli si� podgl�d okna:

Edytor wizualny


Mo�na przeci�ga� dowolny element po ca�ym oknie, zauwa�, �e gdy to robisz, warto�ci po�o�enia automatycznie si� zmieniaj�.
Posiada r�wnie� edytor CONTROLi i Dialogu okna. Kliknij PPM na dowolny element w oknie, nast�pnie wybierz Edit Control . Wy�wietli si� takie okno:

Resource Hacker - Edytor Controli


Pod Caption wpisujemy tekst, kt�ry ma by� w CONTROLi. Nast�pnie mamy dane dotycz�ce po�o�enia i rozmiaru CONTROLi. Pod Left wpisujemy odleg�o�� od lewego kra�ca okna, pod Top odleg�o�� od g�rnego kra�ca okna, pod Width wpisujemy szeroko��, pod Height wysoko��, a pod ID identyfikator.
W Class name wpisujemy nazw� klasy. Nast�pnie mamy style. Zaznaczamy te, kt�re chcemy wybra�.

Edytor CONTROLi jest alternatyw� dla r�cznego pisania kodu.

5.Gdzie szuka� plik�w do modyfikacji.

G��wnie pliki systemowe znajduj� si� w katalogu %windir%\system32\ (gdzie %windir% to �cie�ka do katalogu Windows)
- Shell32.dll - jest to g��wna biblioteka pow�oki, znajduj� si� w niej takie rzeczy jak, ekran wy��czania komputera, menu kontekstowe, okienek kopiowania, zawiera wszystkie ikony, i wiele innych rzeczy dotycz�cych interfejsu.
- Msgina.dll - biblioteka zawiera okna ustawie� logowania, interfejs klasycznego ekranu logowania, i inne rzeczy zwi�zane z logowaniem.
- Wszystkie pliki z rozszerzeniem .cpl - pliki te, to applety panelu sterowania, czyli np. dodaj lub usu� programy, aktualizacje automatycze, system
i inne.
- sndvol32.exe - okno regulacji g�o�no�ci
- Explorer.exe - tego chyba nikomu nie musz� opisywa�, aplikacja pow�oki systemu Windows (znajduje si� w %windir%\ ) zawiera w sobie bitmapy
dotycz�ce w�a�ciwo�ci paska zada� i menu start.

I inne pliki znajduj�ce si� w folderze system32.

Copyright © kole� git

 Reklama

 Komentarze
#1 | alvin dnia 14/12/2009 17:01
Bardzo dobry poradnik napisa�e� i przede wszystkim przydatny. Przyda si� nie tylko mnie, gratulacje. Pozdr.
 Dodaj komentarz
Dla wszystkich komentarzy wymagana jest ich akceptacja przez moderatora.

Nick:



AntyBOT (dla niezalogowanych): Napisz s�owo hotfix wielkimi literami

/articles.php?article_id=208

 Artyku�y
Polecany artyku�


Jak walczy� z pobieraczkiem? Jak odst�pi� od umowy? O tym w artykule.
 Ostatnie komentarze
gryPrzez: Maciak Plock [dnia: Apr 03, 2020]
wynik jest wysoko w google, przy...
gryPrzez: MAMBA [dnia: Mar 24, 2020]
Warning: Only 61104 of 61105 MBy...
gryPrzez: Random32 [dnia: Mar 18, 2020]
Witam, u mnie na polskim Window...
gryPrzez: muffintodebil [dnia: Mar 04, 2020]
aha gosicu to niezly jestes zaaw...
gryPrzez: Maciek [dnia: Feb 20, 2020]
2 karty 512 kupione na allegro: ...
gryPrzez: xd [dnia: Feb 05, 2020]
zrobi�em spos�b Vin/7 na dziesi�...
gryPrzez: gtremik [dnia: Jan 25, 2020]
Dzi�ki seba86mu :) Dzia�a
gryPrzez: Mirek [dnia: Jan 22, 2020]
A jest rozwi�zanie dla Windowsa 10?
 Gry
Polecany artyku�


Quake

Klasyk FPS w wersji flash.
 Programy
Polecany artyku�


Tapin Radio Darmowa aplikacja s�u��ca do s�uchania i nagrywania radia internetowego
 Recenzje
Polecana recenzja


Sleeping Dogs
Policjant pod przykrywk� rozpracowuje Triad�.
 Facebook