 |
Resource Hacker - style MFC |
 |
|
W tym poradniku opisz� cz�� styli MFC w Visual C++. Nie s� to wszystkie style, jest ich bardzo du�o, tutaj zademonstruj�, tylko te, na kt�re mo�na si� natrafi�, modyfikuj�c w pliki systemowe w Resource Hack'u, jest to �wietny, darmowy program stworzony do modyfikacji plik�w �r�d�owych systemu Windows. Je�li chcesz si� dowiedzie� wi�cej o modyfikacji kodu plik�w systemowych, zapraszam do przeczytania Resource Hacker - modyfikowanie plik�w systemowych. .
(Pomin��em r�wnie� cz�� styli okna WS (wymieni� te, kt�re wi��� si�, z wymienionymi powy�ej klasami) oraz style Dialogu.)
Nazwy klas
STATIC - zwyk�y statyczny element, zalicza si� do niego: zwyk�y tekst, bitmap�, ikon�, i inne elementy, kt�re po prostu s� i opr�cz tego nie maj� �adnych funkcji.
EDIT - umieszcza pole, w kt�rym trzeba wpisa� jaki� tekst, np. lokalizacj� do pliku.
BUTTON - Tak jak w nazwie, jest to przycisk, np. typu "ok", "anuluj", "przegl�daj".
Style okna - Style okna tycz� si� g��wnie budowy okna, lecz r�wnie� wszystkich CONTROLi, (pomin��em te tycz�ce si� okna).
Style odpowiadaj� za wygl�d danych element�w, ka�da klasa, ma swoje w�asne style, a oto one:
STATIC
Styl |
Opis |
Styl |
Opis |
SS_LEFT |
wyr�wnuje tekst do lewej |
SS_NOPREFIX |
nie parsuje podkre�lenia przed liter� (je�li wpiszemy "&" przed jak�� liter�, podkre�li si�) |
SS_CENTER |
wy�rodkowuje tekst |
SS_NOTIFY |
wysy�a powiadomienia, nie u�ywany dla normalnego tekstu |
SS_RIGHT |
wyr�wnuje tekst do prawej |
SS_CENTERIMAGE |
je�li bitmapa jest za du�a, w stosunku do szeroko�ci CONTROLi, jest �rodkowana, a brzegi s� obcinane |
SS_ICON |
odpowiada za umieszczenie ikony, w nazwie wpisujemy nazw� ikony zawartej w pliku |
SS_RIGHTJUST |
je�li obrazek jest pomniejszany, wyr�wnuje si� do lewego-g�rnego rogu |
SS_BLACKRECT |
dodaje czarne t�o |
SS_REALSIZEIMAGE |
zalecane dla ka�dej bitmapy, lub innego pliku graficznego, okre�la rzeczywisty rozmiar obrazka |
SS_GRAYRECT |
dodaje szare t�o |
SS_SUNKEN |
obrysowuje element p�-ramk� od lewej do g�ry |
SS_WHITERECT |
dodaje bia�e t�o |
SS_ENDELLIPSIS |
je�li koniec tekstu nie mie�ci si� w prostok�cie, jest ucinany |
SS_BLACKFRAME |
dodaje czarn� ramk� |
SS_PATHELLIPSIS |
skraca tekst, je�li zawiera jaki� backslash (\), np. �cie�k� do pliku |
SS_GRAYFRAME |
dodaje szar� ramk� |
SS_WORDELLIPSIS |
obcina ka�de s�owo, kt�re nie mie�ci si� w prostok�cie |
SS_WHITEFRAME |
dodaje bia�� ramk� |
SS_OWNERDRAW |
bierze odpowiedzialno�� za rysowanie |
SS_USERITEM |
okre�la rzecz zdefiniowan� przez u�ytkownika |
SS_ENHMETAFILE |
dodaje plik metafile, jest to plik graficzny, lecz u�ywany w starszych systemach Windows |
SS_SIMPLE |
definiuje zwyk�y tekst, nie jest wy�rodkowywany itp. |
SS_ETCHEDHORZ |
rysuje dwie kraw�dzie na g�rze i na dole |
SS_LEFTNOWORDWRAP |
sprawia, �e pisany tekst, nie bedzie zawijany, pod wzgl�dem szeroko�ci okna |
SS_ETCHEDVERT |
rysuje dwie kraw�dzie po lewej i po prawej |
SS_BITMAP |
odpowiada za umieszczenie bitmapy, w nazwie wpisujemy nazw� bitmapy zawartej w pliku |
SS_ETCHEDFRAME |
rysuje ramk� |
EDIT
Styl |
Opis |
Styl |
Opis |
ES_LEFT |
wyr�wnuje tekst do lewej |
ES_AUTOVSCROLL |
automatycznie przewija tekst w g�r�, kiedy u�ytkownik wci�nie ENTER, dzia�a je�li u�yjemy ES_MULTILINE |
ES_CENTER |
wy�rodkowywuje tekst |
ES_AUTOHSCROLL |
przewija tekst w prawo, dzia�a je�li u�yjemy ES_MULTILINE |
ES_RIGHT |
wyr�wnuje tekst do prawej |
ES_NOHIDESEL |
usuwa akcj� ukrywania zaznaczenia |
ES_MULTILINE |
definiuje u�ycie wielu linii, na raz (domy�lnie, to tylko jedna) |
ES_OEMCONVERT |
wpsiany tekst zamieniany jest z kodowania ANSI do OEM |
ES_UPPERCASE |
wszystkie litery wpisywane w pole, s� zamieniane na du�e litery |
ES_READONLY |
uniemo�liwia u�ytkownikowi wpisanie czegokolwiek w pole |
ES_LOWERCASE |
wszystkie litery wpisywane w pole, s� zamieniane na ma�e litery |
ES_WANTRETURN |
daje efekt, tylko przy u�yciu wielu linii, bez tego stylu, naci�ni�cie ENTER, spowoduje u�ycie domy�lnego przycisku |
ES_PASSWORD |
wpisywany tekst jest zast�powywany gwiazdkami (*******) |
ES_NUMBER |
pozwala na u�ycie tylko, i wy��cznie cyfr w polu |
BUTTON
Styl |
Opis |
Styl |
Opis |
BS_PUSHBUTTON |
tworzy zwyk�y przycisk |
BS_ICON |
okre�la, �e ikona mo�e by� u�yta jako przycisk |
BS_DEFPUSHBUTTON |
tworzy przycisk z czarnym obramowaniem |
BS_BITMAP |
okre�la, �e bitmapa mo�e by� u�yta jako przycisk |
BS_CHECKBOX |
tworzy ma�y kwadrat do zaznaczenia |
BS_LEFT |
tekst w przycisku wyr�wnywany jest do lewej |
BS_AUTOCHECKBOX |
oznacza, �e tylko jeden CHECKBOX w danej grupie mo�na zaznaczy� |
BS_RIGHT |
tekst przycisku wyr�wnymwany jest do prawej |
BS_3STATE |
tworzy kwadrat do zaznaczenia, kt�ry mo�e by� odznaczony, zaznaczony, i w cz�ci zaznaczony |
BS_CENTER |
tekst w przycisku, jest wy�rodkowywany (w poziomie) |
BS_AUTO3STATE |
oznacza, �e tylko jeden 3STATE mo�na zaznaczy� w danej grupie |
BS_TOP |
tekst w przycisku jest obni�ony do do�u |
BS_RADIOBUTTON |
tworzy ma�e k�ko do zaznaczenia |
BS_BOTTOM |
tekst w przycisku jest podwy�ony do g�ry |
BS_AUTORADIOBUTTON |
oznacza, �e mo�na zaznaczy�, tylko jeden RADIOBUTTON, w danej grupie |
BS_VCENTER |
wy�rodkowywuje tekst w pionie |
BS_GROUPBOX |
tworzy grup� przycisk�w do zaznaczenia, kt�re mog� by� zale�ne od siebie |
BS_PUSHLIKE |
kiedy najedziemy myszk� na przycisk, pod�wietli si� |
BS_USERBUTTON |
przestarza�y styl, u�ywany w 16-bitowych systemach, jego odpowiednikiem jest BS_OWNERDRAW |
BS_MULTILINE |
je�li tekst nie mie�ci si� w przycisku w jednej linii, pozwala na dodanie tekstu w kilku |
BS_OWNERDRAW |
tworzy przycisk typu OWNERDRAW |
BS_NOTIFY |
umo�liwia przyciskowi wysy�anie powiadomie� do okna rodzica |
BS_LEFTTEXT |
w kombinacji z przyciskami zaznaczenia, tekst zamiast po prawej, le�y po lewej stronie od przycisku |
BS_FLAT |
okre�la, �e przycisk jest dwuwymiarowy, nie tworzy cieni pod nim |
Style okna
Styl |
Opis |
Styl |
Opis |
WS_DISABLED |
tekst wygl�da jak nieaktywny element (szara czcionka) |
WS_VISIBLE |
niezb�dny do wy�wietlenia elementu, okre�la widoczno�� |
WS_GROUP |
definiuje grup� CONTROLi |
WS_CHILD |
r�wnie� niezb�dny element linii, je�li go nie wpiszemy, i tak automatycznie podczas kompilacji si� doda |
WS_TABSTOP |
zatrzymuje dzia�anie klawisza TAB, w oknie, nie jest u�ywany dla statycznej CONTROLi, a dla stylu okna |
WS_BORDER |
podobnie jak SS_ETCHEDHORT, rysuje dwie kraw�dzie |
WS_VSCROLL |
dodaje pasek przewijania (pionowy), u�ywany dla styli okna |
WS_CLIPSIBLINGS |
sprawia, �e element jest na samym spodzie, inne wy�wietlaj� si� na nim |
WS_HCSROLL |
dodaje pasek przewijania (poziomy), u�ywany dla styli okna |
|
|
Copyright © kole� git
|
|
 |
|
 |
 |
Reklama |
 |
 |
Komentarze |
 |
|
#1 |
dnia 10/11/2010 15:14
|
|
|
 |
Dodaj komentarz |
 |
/articles.php?article_id=207
|
|
 |
Artyku�y |
 |

Jak walczy� z pobieraczkiem? Jak odst�pi� od umowy? O tym w artykule. | |
|
 |
Ostatnie komentarze |
 |
 | Przez: Maciak Plock [dnia: Apr 03, 2020] wynik jest wysoko w google, przy... |  | Przez: MAMBA [dnia: Mar 24, 2020] Warning: Only 61104 of 61105 MBy... |  | Przez: Random32 [dnia: Mar 18, 2020] Witam,
u mnie na polskim Window... |  | Przez: muffintodebil [dnia: Mar 04, 2020] aha gosicu to niezly jestes zaaw... |  | Przez: Maciek [dnia: Feb 20, 2020] 2 karty 512 kupione na allegro:
... |  | Przez: xd [dnia: Feb 05, 2020] zrobi�em spos�b Vin/7 na dziesi�... |  | Przez: gtremik [dnia: Jan 25, 2020] Dzi�ki seba86mu :) Dzia�a |  | Przez: Mirek [dnia: Jan 22, 2020] A jest rozwi�zanie dla Windowsa 10? |
|
 |
Gry |
 |

Quake
Klasyk FPS w wersji flash. | |
|
 |
Programy |
 |

Tapin Radio
Darmowa aplikacja s�u��ca do s�uchania i nagrywania radia internetowego | |
|
 |
Recenzje |
 |

Sleeping Dogs
Policjant pod przykrywk� rozpracowuje Triad�. | |
|
 |
Facebook |
 |
|