Logowanie
 Resource Hacker - style MFC
W tym poradniku opisz� cz�� styli MFC w Visual C++. Nie s� to wszystkie style, jest ich bardzo du�o, tutaj zademonstruj�, tylko te, na kt�re mo�na si� natrafi�, modyfikuj�c w pliki systemowe w Resource Hack'u, jest to �wietny, darmowy program stworzony do modyfikacji plik�w �r�d�owych systemu Windows. Je�li chcesz si� dowiedzie� wi�cej o modyfikacji kodu plik�w systemowych, zapraszam do przeczytania Resource Hacker - modyfikowanie plik�w systemowych. . (Pomin��em r�wnie� cz�� styli okna WS (wymieni� te, kt�re wi��� si�, z wymienionymi powy�ej klasami) oraz style Dialogu.)

Nazwy klas


STATIC
- zwyk�y statyczny element, zalicza si� do niego: zwyk�y tekst, bitmap�, ikon�, i inne elementy, kt�re po prostu s� i opr�cz tego nie maj� �adnych funkcji.

EDIT - umieszcza pole, w kt�rym trzeba wpisa� jaki� tekst, np. lokalizacj� do pliku.

BUTTON - Tak jak w nazwie, jest to przycisk, np. typu "ok", "anuluj", "przegl�daj".

Style okna - Style okna tycz� si� g��wnie budowy okna, lecz r�wnie� wszystkich CONTROLi, (pomin��em te tycz�ce si� okna).

Style odpowiadaj� za wygl�d danych element�w, ka�da klasa, ma swoje w�asne style, a oto one:

STATIC


Styl Opis Styl Opis
SS_LEFT wyr�wnuje tekst do lewej SS_NOPREFIX nie parsuje podkre�lenia przed liter� (je�li wpiszemy "&" przed jak�� liter�, podkre�li si�)
SS_CENTER wy�rodkowuje tekst SS_NOTIFY wysy�a powiadomienia, nie u�ywany dla normalnego tekstu
SS_RIGHT wyr�wnuje tekst do prawej SS_CENTERIMAGE je�li bitmapa jest za du�a, w stosunku do szeroko�ci CONTROLi, jest �rodkowana, a brzegi s� obcinane
SS_ICON odpowiada za umieszczenie ikony, w nazwie wpisujemy nazw� ikony zawartej w pliku SS_RIGHTJUST je�li obrazek jest pomniejszany, wyr�wnuje si� do lewego-g�rnego rogu
SS_BLACKRECT dodaje czarne t�o SS_REALSIZEIMAGE zalecane dla ka�dej bitmapy, lub innego pliku graficznego, okre�la rzeczywisty rozmiar obrazka
SS_GRAYRECT dodaje szare t�o SS_SUNKEN obrysowuje element p�-ramk� od lewej do g�ry
SS_WHITERECT dodaje bia�e t�o SS_ENDELLIPSIS je�li koniec tekstu nie mie�ci si� w prostok�cie, jest ucinany
SS_BLACKFRAME dodaje czarn� ramk� SS_PATHELLIPSIS skraca tekst, je�li zawiera jaki� backslash (\), np. �cie�k� do pliku
SS_GRAYFRAME dodaje szar� ramk� SS_WORDELLIPSIS obcina ka�de s�owo, kt�re nie mie�ci si� w prostok�cie
SS_WHITEFRAME dodaje bia�� ramk� SS_OWNERDRAW bierze odpowiedzialno�� za rysowanie
SS_USERITEM okre�la rzecz zdefiniowan� przez u�ytkownika SS_ENHMETAFILE dodaje plik metafile, jest to plik graficzny, lecz u�ywany w starszych systemach Windows
SS_SIMPLE definiuje zwyk�y tekst, nie jest wy�rodkowywany itp. SS_ETCHEDHORZ rysuje dwie kraw�dzie na g�rze i na dole
SS_LEFTNOWORDWRAP sprawia, �e pisany tekst, nie bedzie zawijany, pod wzgl�dem szeroko�ci okna SS_ETCHEDVERT rysuje dwie kraw�dzie po lewej i po prawej
SS_BITMAP odpowiada za umieszczenie bitmapy, w nazwie wpisujemy nazw� bitmapy zawartej w pliku SS_ETCHEDFRAME rysuje ramk�
EDIT
Styl Opis Styl Opis
ES_LEFT wyr�wnuje tekst do lewej ES_AUTOVSCROLL automatycznie przewija tekst w g�r�, kiedy u�ytkownik wci�nie ENTER, dzia�a je�li u�yjemy ES_MULTILINE
ES_CENTER wy�rodkowywuje tekst ES_AUTOHSCROLL przewija tekst w prawo, dzia�a je�li u�yjemy ES_MULTILINE
ES_RIGHT wyr�wnuje tekst do prawej ES_NOHIDESEL usuwa akcj� ukrywania zaznaczenia
ES_MULTILINE definiuje u�ycie wielu linii, na raz (domy�lnie, to tylko jedna) ES_OEMCONVERT wpsiany tekst zamieniany jest z kodowania ANSI do OEM
ES_UPPERCASE wszystkie litery wpisywane w pole, s� zamieniane na du�e litery ES_READONLY uniemo�liwia u�ytkownikowi wpisanie czegokolwiek w pole
ES_LOWERCASE wszystkie litery wpisywane w pole, s� zamieniane na ma�e litery ES_WANTRETURN daje efekt, tylko przy u�yciu wielu linii, bez tego stylu, naci�ni�cie ENTER, spowoduje u�ycie domy�lnego przycisku
ES_PASSWORD wpisywany tekst jest zast�powywany gwiazdkami (*******) ES_NUMBER pozwala na u�ycie tylko, i wy��cznie cyfr w polu
BUTTON
Styl Opis Styl Opis
BS_PUSHBUTTON tworzy zwyk�y przycisk BS_ICON okre�la, �e ikona mo�e by� u�yta jako przycisk
BS_DEFPUSHBUTTON tworzy przycisk z czarnym obramowaniem BS_BITMAP okre�la, �e bitmapa mo�e by� u�yta jako przycisk
BS_CHECKBOX tworzy ma�y kwadrat do zaznaczenia BS_LEFT tekst w przycisku wyr�wnywany jest do lewej
BS_AUTOCHECKBOX oznacza, �e tylko jeden CHECKBOX w danej grupie mo�na zaznaczy� BS_RIGHT tekst przycisku wyr�wnymwany jest do prawej
BS_3STATE tworzy kwadrat do zaznaczenia, kt�ry mo�e by� odznaczony, zaznaczony, i w cz�ci zaznaczony BS_CENTER tekst w przycisku, jest wy�rodkowywany (w poziomie)
BS_AUTO3STATE oznacza, �e tylko jeden 3STATE mo�na zaznaczy� w danej grupie BS_TOP tekst w przycisku jest obni�ony do do�u
BS_RADIOBUTTON tworzy ma�e k�ko do zaznaczenia BS_BOTTOM tekst w przycisku jest podwy�ony do g�ry
BS_AUTORADIOBUTTON oznacza, �e mo�na zaznaczy�, tylko jeden RADIOBUTTON, w danej grupie BS_VCENTER wy�rodkowywuje tekst w pionie
BS_GROUPBOX tworzy grup� przycisk�w do zaznaczenia, kt�re mog� by� zale�ne od siebie BS_PUSHLIKE kiedy najedziemy myszk� na przycisk, pod�wietli si�
BS_USERBUTTON przestarza�y styl, u�ywany w 16-bitowych systemach, jego odpowiednikiem jest BS_OWNERDRAW BS_MULTILINE je�li tekst nie mie�ci si� w przycisku w jednej linii, pozwala na dodanie tekstu w kilku
BS_OWNERDRAW tworzy przycisk typu OWNERDRAW BS_NOTIFY umo�liwia przyciskowi wysy�anie powiadomie� do okna rodzica
BS_LEFTTEXT w kombinacji z przyciskami zaznaczenia, tekst zamiast po prawej, le�y po lewej stronie od przycisku BS_FLAT okre�la, �e przycisk jest dwuwymiarowy, nie tworzy cieni pod nim


Style okna


Styl Opis Styl Opis
WS_DISABLED tekst wygl�da jak nieaktywny element (szara czcionka) WS_VISIBLE niezb�dny do wy�wietlenia elementu, okre�la widoczno��
WS_GROUP definiuje grup� CONTROLi WS_CHILD r�wnie� niezb�dny element linii, je�li go nie wpiszemy, i tak automatycznie podczas kompilacji si� doda
WS_TABSTOP zatrzymuje dzia�anie klawisza TAB, w oknie, nie jest u�ywany dla statycznej CONTROLi, a dla stylu okna WS_BORDER podobnie jak SS_ETCHEDHORT, rysuje dwie kraw�dzie
WS_VSCROLL dodaje pasek przewijania (pionowy), u�ywany dla styli okna WS_CLIPSIBLINGS sprawia, �e element jest na samym spodzie, inne wy�wietlaj� si� na nim
WS_HCSROLL dodaje pasek przewijania (poziomy), u�ywany dla styli okna




Copyright © kole� git

 Reklama

 Komentarze
#1 | kris0725pl dnia 10/11/2010 15:14
kapitalna robota!!!!! Tego brakuje w polsce Smile
 Dodaj komentarz
Dla wszystkich komentarzy wymagana jest ich akceptacja przez moderatora.

Nick:



AntyBOT (dla niezalogowanych): Napisz s�owo hotfix wielkimi literami

/articles.php?article_id=207

 Artyku�y
Polecany artyku�


Jak walczy� z pobieraczkiem? Jak odst�pi� od umowy? O tym w artykule.
 Ostatnie komentarze
gryPrzez: Maciak Plock [dnia: Apr 03, 2020]
wynik jest wysoko w google, przy...
gryPrzez: MAMBA [dnia: Mar 24, 2020]
Warning: Only 61104 of 61105 MBy...
gryPrzez: Random32 [dnia: Mar 18, 2020]
Witam, u mnie na polskim Window...
gryPrzez: muffintodebil [dnia: Mar 04, 2020]
aha gosicu to niezly jestes zaaw...
gryPrzez: Maciek [dnia: Feb 20, 2020]
2 karty 512 kupione na allegro: ...
gryPrzez: xd [dnia: Feb 05, 2020]
zrobi�em spos�b Vin/7 na dziesi�...
gryPrzez: gtremik [dnia: Jan 25, 2020]
Dzi�ki seba86mu :) Dzia�a
gryPrzez: Mirek [dnia: Jan 22, 2020]
A jest rozwi�zanie dla Windowsa 10?
 Gry
Polecany artyku�


Quake

Klasyk FPS w wersji flash.
 Programy
Polecany artyku�


Tapin Radio Darmowa aplikacja s�u��ca do s�uchania i nagrywania radia internetowego
 Recenzje
Polecana recenzja


Sleeping Dogs
Policjant pod przykrywk� rozpracowuje Triad�.
 Facebook