Rozpoczynaj� si� w�a�nie beta testy us�ugi sieciowej OnLive, kt�ra zosta�a og�oszona w marcu na Game Developers Conference (GDC 2009). W programie wezm� udzia� osoby, kt�re mieszkaj� w Stanach Zjednoczonych i kt�re zg�osi�y ch�� uczestniczenia w nim.
OnLive ma za zadanie wyeliminowa� potrzeb� instalowania gry na komputerze. Stanie si� tak dlatego, gdy� gra b�dzie przechowywana na serwerze, sk�d te� b�dzie uruchamiana. Z kolei obraz b�dzie transmitowany strumieniowo i wy�wietlany w dowolnym formacie. Dzi�ki temu nawet najbardziej wymagaj�ce gry b�d� mog�y by� uruchamiane na wolniejszych komputerach.
Inn� zalet� tego projektu jest fakt, �e w ten spos�b mo�na si� prawie ca�kowicie pozby� zjawiska piractwa.
Dodatkowo b�dzie istnia�a mo�liwo�� wy�wietlania obraz�w na ekranie telewizora. Stanie si� to mo�liwe dzi�ki urz�dzeniu MicroConsole, kt�rego cena nie powinna przekroczy� 100 dolar�w. Urz�dzenie to wyposa�one w z��cze HDMI oraz Bluetooth do pod��czenia bezprzewodowego pada i innych peryferi�w.
OnLive jest w stanie si� dostosowa� do r�nych szybko�ci po��czenia internetowego, a tak�e do wy�wietlaczy o r�nych rozdzielczo�ciach. Dodatkowo jest w stanie pracowa� na komputerach PC jak i na Macach, powiedzia� szef firmy OnLive Steve Perlman.
G��wnym celem beta test�w b�dzie sprawdzenie maksymalnej liczby mo�liwych kombinacji sprz�tu i konfiguracji, doda�.
�r�d�o:
Compulenta