W Wielkiej Brytanii wprowadzono zakaz pokazywania reklamy Disneya Adventureland z uwagi na fakt, że po kliknięciu dziewczyna pokazywała swój biust. Advertising Standards Authority zakazał reklamy umieszczanej w serwisie Yahoo!, gdzie dziewczyna zdejmowała swoją koszulkę.
W reklamie pokazano kobietę w białym T-shircie z napisem "Adventureland". Na górze umieszczono napis reklamujący film "From the director of SUPERBAD. In Cinemas 11th September", zaś na dole tekst "Lift my shirt to see more. Click and drag up with your mouse" (Ściągnij moją koszulkę aby zobaczyć więcej. Kliknij i przeciągnij za pomocą myszki). Po wykonaniu tej instrukcji koszulka była zdejmowana.
To co "najciekawsze" było jednak zasłonięte czarnym prostokątem. Jednak komisja ds norm otrzymała skargę, że reklama jest obraźliwa i promuje podglądanie dziewczyn poprzez ściąganie T-shirtów. Skarga została uznana i nakazano wstrzymanie jej emisji.
Disney uważa, że reklama nie była ofensywna, a wizerunek kobiety pokazującej swój biust jest często wykorzystywany i jest dość powszechny w trailerach filmów.
Sama reklama była dość skuteczna. Według Yahoo! kliknęło na nią 95% czytelników w wieku 18 lat i więcej.
Źródło: theregister |