Grupa NPD Group opublikowała raport na temat sprzedaży płyt CD z muzyką w 2008 roku. W 2008 roku liczba użytkowników Internetu płacących za muzykę wzrosła do 36 milionów kupujących (z 8 milionów). Pobieranie muzyki poprzez zakupy online stanowi obecnie 33% sprzedawanych wszystkich utworów muzycznych w USA. Jednocześnie odnotowano spadek w sprzedaży płyt CD o blisko 17 milionów kupujących.
Spadek na tym rynku dotyczy wszystkich grup demograficznych, ale w szczególności koncentruje się na osobach młodych i konsumentów powyżej 50 roku życia.
Grupa zauważa, że główną przyczyną takiego stanu rzeczy jest recesja na światowym rynku. Dodatkowo wysokie ceny płyt, zniechęcały klientów. Ostatecznie do takiego stanu rzeczy przyczyniła się dowolność wybierania kupowanych utworów. Klient może wybrać co chce kupić, pobrać i posłuchać bez wychodzenia z domu.
|