Rozpiętość oferty Google Play jest spora tak jak liczba klientów odwiedzających sklep. Specjalne algorytmy ciągle monitorują najpopularniejsze aplikacje podbijając je do góry przez co podobne tytuły spadają w rankingu.
Choć taki sposób wydaje się skuteczny to nie pozwala przebić się podobnym grom do odbiorców. Rozwiązanie tego problemu Google widzi w sztucznej inteligencji.
"Każdego miesiąca Google Play odwiedza ponad miliard użytkowników urządzeń mobilnych. Część użytkowników szuka konkretnej aplikacji a druga część ma tylko ogólne pojęcie czego poszukuje. Dlatego niezwykle ważne jest dla nas, żeby każdy klient znalazł odpowiednią aplikację dla siebie" czytamy na oficjalnym blogu Google.
Niedługo szukając w sklepie Google Play specjalnie zaprojektowana sieć neuronowa pokaże najbardziej trafne wyniki. Innowacja ma zmniejszyć liczbę pustych wyników wyszukiwania co uprości system wyszukiwania, a sam system będzie w stanie wyszukać nawet po pojedynczym słowie.
Obecnie Google Play przeprowadza analizę wprowadzonego słowa przez użytkownika lub kombinację słów podając mu wynik w oparciu o wcześniej wykonywanych zapytań. Obecnie sieć neuronowa działa w trybie uczenia się aby zwracać lepsze wyniki wyszukiwania.
Źródło: androidinsider.ru |