 Wg ENISA, europejskiej agencji bezpiecze�stwa cyberprzestrzeni, tylko ok. 5 procent wszystkich e-maili jest faktycznie dostarczone do skrzynki odbiorcy. ENISA przeprowadzi�a badania w celu okre�lenia obecnej sytuacji dotycz�cej spamu. Przeprowadzone badania obj�y 100 us�ugodawc�w w 30 r�nych krajach. Stwierdzono, �e wysi�ki rozwi�zania problemu r�ni� si� w zale�no�ci od przeznaczonych �rodk�w finansowych.
Na li�cie jest brak kilku znacz�cych kraj�w w tym Rosji, aczkolwiek autorzy raportu nie chc� wyci�ga� pochopnych wniosk�w. Obecnie 95% wysy�anych wiadomo�ci e-mail jest spamem. Jest, to o jeden procent wi�cej ni� w ubieg�ym roku.
Dr Udo Helmbrecht, dyrektor ENISA powiedzia�: "Spam nadal pozostaje niepotrzebnym, czasoch�onnym i kosztownym obci��eniem dla Europy. Bior�c pod uwag� ilo�� spamu mog� jedynie zauwa�y�, �e nale�y jeszcze wi�cej podj�� wysi�k�w. Dostawcy us�ug pocztowych powinni lepiej monitorowa� spam i identyfikowa� �r�d�a. Politycy oraz tw�rcy prawa powinni rozwi�za� konflikt pomi�dzy filtrowaniem spamu, prywatno�ci�, a zobowi�zaniem do dostarczenia wiadomo�ci."
Pomimo, przepuszczania niekt�rych wiadomo�ci przez systemy antyspamowe powinny one nadal funkcjonowa�. Wg ENISA oczerniane s� najbardziej powszechne mechanizmy antyspamowe. Agencja szacuje, �e wi�kszo�� firm stosuje pi�� r�nych metod na filtracj� spamu.
Prawie jedna trzecia wszystkich du�ych dostawc�w us�ug wyda ponad milion euro na walk� ze spamem.
�r�d�o: theinquirer |