Według analityków mniej niż 10% właścicieli laptopów i telefonów z wbudowanym Wi-Fi korzysta z usług dostępu do Internetu podczas lotu. Powodem oczywiście takiej sytuacji są zbyt drogie połączenia podczas lotu samolotem.
Według sprawozdania USA Today zdecydowana większość pasażerów nawet nie próbuje łączyć się z Internetem chociaż połączenia takowe oferują praktycznie wszyscy przewoźnicy w USA.
Cal Lacasse, Executive Aerospace z Flower Mound, Texas , który dużo podróżuje w tygodniu, zgadza się, że koszt jest największą barierą: "Nie sądzę, że warto ponosić takie koszty o to więcej niż to kosztuje."
Gogo, największy dostawca usług Wi-Fi w powietrzu będący partnerem ośmiu wielkich linii żąda opłaty 4.95 dolara podczas lotu na odległość do 90 minut, 9.95 dolara dla lotów do trzech godzin i aż 12.95$ na dłuższe loty.
Nawet w przypadku biznesu Internet nie jest popularny. Tylko jedna trzecia zwraca koszty swoim pracownikom.
Dostęp do sieci pojawił się blisko 18 miesięcy temu. Do tego czasu zapewniono go w 950 samolotach czyli w około 1/3 floty USA. Ale w tym roku prawie 2000 samolotów będzie wyposażona w dostęp do sieci.
Źródło: usatoday |