Wydatki na reklamę internetową w Wielkiej Brytanii wzrosły w pierwszej połowie 2009 roku o 4.6%. Natomiast ogólny rynek reklamy spadł o 17%.
Według półrocznego raportu Internet Advertising Bureau (IAB), wydatki na reklamę w Internecie wzrosły do 1.75 miliarda funtów, co stanowi 23.5% wszystkich wydatków na rynku reklamy. To pozwoliło na przegonienie rynku reklamy w telewizji.
Taki wzrost dobrze wróży na kolejne półrocze. "Jest to krok milowy", powiedział Guy Phillipson, prezes IAB. Dodał także, że wzrost ten nastąpił wcześniej niż tego się spodziewano. Według raportu, wszystkie wydatki na reklamę w Internecie wyniosły 23.5% (w 2008 roku 18,7%), w telewizji 21.9%, w prasie 18.5%, zaś direct mail 11.5%.
Według Philipsona, w przyszłym roku rynek reklamy w sieci nadal będzie delikatnie rósł. Natomiast już w 2011 roku notowany będzie dwucyfrowy wzrost. Według Evy Berg-Winters z firmy PWC, spowolnienie gospodarki oraz spadki na światowym rynku spowodowały, że wielu reklamodawców przeniosło się właśnie na technologie cyfrowe. Stało się tak, dlatego że reklama online obiecuje lepszy zwrot z inwestycji w okresie dużej niestabilności. Dzięki wzrostom, rynek reklam online w Wielkiej Brytanii jest największym na świecie.
Źródło:
Reuters