Wydatki na reklam� internetow� w Wielkiej Brytanii wzros�y w pierwszej po�owie 2009 roku o 4.6%. Natomiast og�lny rynek reklamy spad� o 17%.
Wed�ug p�rocznego raportu Internet Advertising Bureau (IAB), wydatki na reklam� w Internecie wzros�y do 1.75 miliarda funt�w, co stanowi 23.5% wszystkich wydatk�w na rynku reklamy. To pozwoli�o na przegonienie rynku reklamy w telewizji.
Taki wzrost dobrze wr�y na kolejne p�rocze. "Jest to krok milowy", powiedzia� Guy Phillipson, prezes IAB. Doda� tak�e, �e wzrost ten nast�pi� wcze�niej ni� tego si� spodziewano. Wed�ug raportu, wszystkie wydatki na reklam� w Internecie wynios�y 23.5% (w 2008 roku 18,7%), w telewizji 21.9%, w prasie 18.5%, za� direct mail 11.5%.
Wed�ug Philipsona, w przysz�ym roku rynek reklamy w sieci nadal b�dzie delikatnie r�s�. Natomiast ju� w 2011 roku notowany b�dzie dwucyfrowy wzrost. Wed�ug Evy Berg-Winters z firmy PWC, spowolnienie gospodarki oraz spadki na �wiatowym rynku spowodowa�y, �e wielu reklamodawc�w przenios�o si� w�a�nie na technologie cyfrowe. Sta�o si� tak, dlatego �e reklama online obiecuje lepszy zwrot z inwestycji w okresie du�ej niestabilno�ci. Dzi�ki wzrostom, rynek reklam online w Wielkiej Brytanii jest najwi�kszym na �wiecie.
�r�d�o:
Reuters