W 2006 roku Google kupi�o serwis YouTube, wydaj�c na ten cel 1,65 mld dolar�w. Dotychczas, serwis by� jedynie �r�d�em wydatk�w, jednak Google zapowiedzia�o, �e si� to zmieni.
Jak zauwa�yli analitycy, jedynie niewielkiej liczbie film�w towarzysz� reklamy. Jeden z dyrektor�w Google - Eric Schmidt - powiedzia� we czwartek, �e YouTube zmierza w dobrym kierunku. Odpowiedzialny za marketing Jonathan Rosenberg doda�, �e liczba klip�w wideo z reklamami uleg�a potrojeniu w ci�gu ostatniego roku i dalej dynamicznie ro�nie. Poinformowali r�wnie�, �e trwaj� prace aby YouTube uczyni� atrakcyjnym serwisem tak�e dla reklamodawc�w. W tym celu m.in. powstaj� nowe formaty reklam - podaje agencja Reuters.
Mimo, i� Google nie mo�e narzeka� na brak �rodk�w na utrzymanie serwisu, nie ma r�wnie� nic przeciwko aby czerpa� z niego zyski.
�r�d�o:
gazeta.pl