pkt.pl Polskie Książki Telefoniczne - wydawca książek telefonicznych oraz właściciel internetowej wyszukiwarki firm i instytucji - wprowadza
Wirtualny Spacer - rewolucyjne narzędzie reklamowe dla firm z bazy pkt.pl. To nowa funkcjonalność, która
umożliwia nawigację po centrach handlowych oraz głównych ulicach polskich miast w technice zdjęć panoramicznych 360°. Innowacyjne i multimedialne rozwiązanie reklamowe dostępne jest od czerwca 2009 na stronie spacer.pkt.pl. Pierwszym polskim miastem objętym projektem jest Wrocław.
Wirtualny Spacer to system umożliwiający panoramiczne obejrzenie wnętrz firm, sklepów i instytucji. Spółka pkt.pl Polskie Książki Telefoniczne jest pierwszą i jedyną w Polsce firmą, która projekt Wirtualny Spacer realizuje wewnątrz budynków (np. centrów handlowych) oraz najważniejszych ulic handlowych w wybranych miastach. Serwis udostępnia firmom możliwości reklamowe w obrazie 360°. Dzięki niemu klienci pkt.pl mogą multimedialnie zaprezentować wnętrze swojej firmy czy punktu handlowego. Docelowo aplikacja zawierać będzie panoramiczne zdjęcia i wizualizacje wszelkich punktów usługowych zlokalizowanych przy najważniejszych ulicach oraz w centrach handlowych we wszystkich większych miastach zarówno w Polsce, jak i w państwach grupy European Directiories.
„Serwis Wirtualny Spacer faktycznie umożliwia spacer po wirtualnej ulicy i wirtualnej galerii handlowej. Aplikacja wyznaczy całkowicie nową jakość na rynku reklamy. Już dziś wprowadzamy narzędzie, które za kilka lat będzie powszechnie stosowanym rozwiązaniem promocyjnym. Innowacja, którą uruchamiamy w serwisie www.pkt.pl wychodzi naprzeciw oczekiwaniom klientów i wyznacza zupełnie nowy kierunek działań reklamowych. Rozpoczęty w kwietniu 2009 we Wrocławiu projekt pilotażowy aplikacji zakończył się sukcesem. Obecnie pracujemy nad wzbogaceniem serwisu Wirtualny Spacer o firmy i sklepy zlokalizowane przy głównych ulicach oraz centrach handlowych kolejnych miast” - powiedziała Ewa Kasiak, dyrektor Działu Internetu pkt.pl Polskie Książki Telefoniczne.
Pierwszym miastem włączonym do projektu pkt.pl Wirtualny Spacer jest Wrocław. Wirtualnie można już podziwiać Galerię Dominikańską oraz ulice handlowe w centrum Wrocławia. W przyszłości Wirtualny Spacer pkt.pl swoim zasięgiem obejmie punkty handlowe i najbardziej atrakcyjne turystycznie miejsca w całej Polsce. Spółka zamierza w tym celu podjąć współpracę z partnerami zewnętrznymi, m.in. portalami turystycznymi.
Najważniejsze funkcje serwisu Wirtualny Spacer dostępne na www.pkt.pl to:
* Wariant „Wstąp do firmy” umożliwiający prezentację zdjęcia 360° wnętrza firmy, sklepu czy restauracji.
* Wirtualne centrum handlowe, czyli nawigacja po centrach handlowych w technice zdjęć 360°. Funkcja ta umożliwia przechodzenie pomiędzy piętrami oraz połączenie z opcją „Wstąp do firmy”.
* Strzałka „wstecz” pozwalająca na powrót do widoku ulicy handlowej lub wirtualnej galerii handlowej.
W odróżnieniu od konkurencyjnych serwisów, zdjęcia dostępne w systemie Wirtualny Spacer są fotografiami
najwyższej jakości. Wprowadza się je z zachowaniem wszelkich zasad bezpieczeństwa, a każde zdjęcie jest dokładnie weryfikowane pod kątem ochrony prywatności. Elementy takie jak: twarze przechodniów czy rejestracje samochodów są każdorazowo zamazywane, aby uniemożliwić identyfikację.
Zamieszczenie panoramicznych zdjęć sklepów w serwisie Wirtualny Spacer wymaga jedynie kontaktu z przedstawicielem handlowym pkt.pl, podpisania umowy oraz udostępnienia przestrzeni handlowej w umówionym czasie. Wykonaniem fotografii, zgraniem ich z aplikacją i wprowadzeniem firmy do serwisu zajmują się konsultanci pkt.pl.
Źródło:
pkt.pl