Aby można było dokonać automatycznego logowania w systemie Windows, gdy istnieje wiele kont na komputerze, należy najpierw powiedzieć systemowi, na które konto ma się logować. Opisano to w pierwszym rozwiązaniu. Jeśli posiadasz jedno konto sprawdź sposób numer 2 .
Sytuacja 1: Wiele kont na jednym komputerze:
Aby wykonać wskazania konta automatycznego logowania, trzeba niestety posłużyć się edytorem rejestru. A zatem wciskamy klawisz Win+R i wpisujemy polecenie REGEDIT (inne wyjście to Menu Start->Uruchom i wpisać owe polecenie) .
Po odpaleniu naszego edytora rejestru lokalizujemy następujący klucz:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon
Odnajdujemy wartość DefaultUserName i w niej wpisujemy nazwę konta, na które ma się system automatycznie logować.
Po tej czynności klikamy podwójnie wartość DefaultPassword i w niej wpisujemy nasze hasło . UWAGA: Jeżeli wartość ta nie istnieje, musimy ją samodzielnie stworzyć. Dodajemy więc wartość ciągu REG_SZ (String Value), po czym ją edytujemy.
Skoro mamy już ustawione login i hasło, musimy powiedzieć systemowi aby się na dane konto sam logował. W tym celu otwieramy wartość AutoAdminLogon i wpisujemy w niej wartość 1. Tak samo jeśli wartość AutoAdminLogon nie ma, musimy go sobie samodzielnie stworzyć.
W tym momencie możemy zamknąć edytor rejestru i uruchomić ponownie komputer.
Sytuacja 2: jedno konto na komputerze
Podobnie jak w sytuacji numer 1 warto sprawdzić czy w rejestrze dokonujemy zmiany, aby nie wyświetlało się nic na starcie.
W Menu Start->Uruchom (lub klawisz Win+R) wpisujemy REGEDIT
W kluczu HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon
musimy dodać nową wartość REG_SZ (wartość ciągu) o nazwie DontDisplayLastUserName i nadać jej parametr 0.
Następnie menu start->uruchom wpisz: control userpasswords2
i tam odznacz pole "Aby używać tego komputera, użytkownik musi wprowadzić nazwę użytkownika i hasło".
Po ponownym uruchomieniu komputera system nie powinien się już się pytać o nowe hasło.
|