 Microsoft idzie na wojn� z innymi interfejsami API do grafiki 3D i nie b�dzie wspiera�o ani OpenGL ani AMD Mantle w najnowszej konsoli XBox One.
Tym samym Microsoft b�dzie tam wspiera� tylko sw�j w�asny DirectX 11.2. W tym te� celu Microsoft wyda� specjalne o�wiadczenie.
"Jeste�my bardzo podekscytowani, �e wraz z wprowadzeniem Xbox One, mo�emy przej�� do najnowszej generacji Direct3D 11 w konsolach. W Xbox One API graficznym jest DirectX 11.x i sprz�towo wspieramy funkcjonalno�� Direct3D 11.2. Inne API graficzne, takie jak OpenGL i AMD Mantle nie b�d� dost�pne w Xbox One".
Czy�by Microsoft wystraszy� si� konkurencji od AMD? API od AMD zmniejsza czas produkcji i koszty, a tak�e zapewnia lepsz� wydajno�� renderowania co daje lepsze efekty graczom. No c�, zobaczymy jak za jaki� czas zareaguj� na to producenci gier i klienci.
�r�d�o: techpowerup.com |