Microsoft idzie na wojnę z innymi interfejsami API do grafiki 3D i nie będzie wspierało ani OpenGL ani AMD Mantle w najnowszej konsoli XBox One.
Tym samym Microsoft będzie tam wspierał tylko swój własny DirectX 11.2. W tym też celu Microsoft wydał specjalne oświadczenie.
"Jesteśmy bardzo podekscytowani, że wraz z wprowadzeniem Xbox One, możemy przejść do najnowszej generacji Direct3D 11 w konsolach. W Xbox One API graficznym jest DirectX 11.x i sprzętowo wspieramy funkcjonalność Direct3D 11.2. Inne API graficzne, takie jak OpenGL i AMD Mantle nie będą dostępne w Xbox One".
Czyżby Microsoft wystraszył się konkurencji od AMD? API od AMD zmniejsza czas produkcji i koszty, a także zapewnia lepszą wydajność renderowania co daje lepsze efekty graczom. No cóż, zobaczymy jak za jakiś czas zareagują na to producenci gier i klienci.
źródło: techpowerup.com |