Microsoft z�o�y� wniosek patentowy o nowatorskie wykorzystanie reklam jako kodu uwierzytelniaj�cego CAPTCHA (Completely Automated Public Turing test to tell Computers and Humans Apart, czyli powiedz komputerowi �e jeste� cz�owiekiem).
Kody CAPTCHA s� popularnym �rodkiem zaradczym na wszelkiego rodzaju SpamBOTy w sieci, kt�re rejestruj�c si� na np forum, dokonuj� zmasowanego ataku spamerskiego na nim. Dotychczas kod ten przyjmowa� najcz�ciej form� zniekszta�conych liter lub liczb, kt�re cz�owiek m�g� swobodnie (zazwyczaj) odczyta�, za� automat w sieci ju� nie. Pomijaj�c sam fakt skuteczno�ci lub nieksuteczno�ci tej metody i z�o�onych form jej modyfikacji, Microsoft wpad� na jeszcze inny ciekawy pomys�.
Ot� patrz�c si� na r�ne strony, mo�na zauwa�y� pewn� modyfikacj� metody uwierzytelniania si� cz�owieka, w postaci umieszczania pyta� np Ile to jest 2+2?
Podobn� taktyk� opracowa� Microsoft, lecz on postanowi� wykorzysta� banery reklamowe. U�ytkownik rejestruj�c si� na stronie zobaczy polecenie typu: "Prosz� wpisa� nazw� reklamowanego produktu". Dzia�anie takie ma opr�cz uwierzytelnienia tak�e okre�lon� funkcj� marketingow� trzymaj�c� u�ytkownika przy danym produkcie. Przecie� nikt z nas nie pami�ta�by co tam kiedy� wpisa� za numerki podczas rejestracji na jakiej� stronie ale ju� nazw� produktu wpisan� 10 razy na 10 stronach, tak.
�r�d�o:
heise-online