Microsoft złożył wniosek patentowy o nowatorskie wykorzystanie reklam jako kodu uwierzytelniającego CAPTCHA (Completely Automated Public Turing test to tell Computers and Humans Apart, czyli powiedz komputerowi że jesteś człowiekiem).
Kody CAPTCHA są popularnym środkiem zaradczym na wszelkiego rodzaju SpamBOTy w sieci, które rejestrując się na np forum, dokonują zmasowanego ataku spamerskiego na nim. Dotychczas kod ten przyjmował najczęściej formę zniekształconych liter lub liczb, które człowiek mógł swobodnie (zazwyczaj) odczytać, zaś automat w sieci już nie. Pomijając sam fakt skuteczności lub nieksuteczności tej metody i złożonych form jej modyfikacji, Microsoft wpadł na jeszcze inny ciekawy pomysł.
Otóż patrząc się na różne strony, można zauważyć pewną modyfikację metody uwierzytelniania się człowieka, w postaci umieszczania pytań np Ile to jest 2+2?
Podobną taktykę opracował Microsoft, lecz on postanowił wykorzystać banery reklamowe. Użytkownik rejestrując się na stronie zobaczy polecenie typu: "Proszę wpisać nazwę reklamowanego produktu". Działanie takie ma oprócz uwierzytelnienia także określoną funkcję marketingową trzymającą użytkownika przy danym produkcie. Przecież nikt z nas nie pamiętałby co tam kiedyś wpisał za numerki podczas rejestracji na jakiejś stronie ale już nazwę produktu wpisaną 10 razy na 10 stronach, tak.
Źródło:
heise-online