 Korporacja ZOTAC z siedzib� g��wn� w Hong-Kongu, jeden z najwi�kszych w �wiecie producent�w system�w Mini-PC, a tak�e dostawca klasowych kart graficznych opartych na procesorach z rodziny NVIDIA GeForce wprowadzi� dzisiaj na rynek uk�ad graficzny ZOTAC GeForce GTX 460 AMP. Przydomek AMP (Amplifies) informuje u�ytkownika, �e specyfikacja techniczna karty w stosunku do konwencjonalnego wydania serii uleg�a zmianom na lepsze. Opr�cz znacznego podniesienia cz�stotliwo�ci taktowania zegar�w poszczeg�lnych podzespo��w, modyfikacjom poddano tak�e system chodzenia karty. Ca�o�� przyczyni�a si� do 20% przyrostu wydajno�ci karty. Na wyposa�eniu pude�ka znalaz�a si� tak�e pe�na wersja gry "Prince of Persia: The Forgotten Sands", kt�ra zaprezentuje mo�liwo�ci uk�adu GTX 460 AMP.
Wraz z wprowadzeniem na rynek procesor�w graficznych z rodziny NVIDIA GeForce GTX 400 Series, korporacja NVIDIA potwierdzi�a oficjalne wsparcie dla technologii DirectX 11 kompatybilnej z Shader Model 5.0. Karta ZOTAC GeForce GTX 460 AMP zgodna jest tak�e z przyspieszeniem sprz�towym OpenGL 4.0, co jest dodatkowym jej atutem. Uk�ady NVIDIA GeForce GTX 400 Series wprowadzi�y tak�e mo�liwo�� stworzenia trybu wielomoniotorowego NVIDIA 3D Vision Surround, kt�ry jest odpowiednikiem zaprezentowanej znacznie wcze�niej przez ob�z AMD technologii ATI Eyefinity. Przewaga NVIDIA 3D Vision Surround nad ATI Eyefinity jest jednak znaczna, albowiem NVIDIA 3D Vision Surround w trybie wielomonitorowym pozwala na wy�wietlenie obrazu zgodnego z technologi� 3D Stereoscopic (tr�jwymiar), jednak�e ch�tni uzbrojenia swego zacisza domowego w takie atrakcje zmuszeni b�d� naby� dwie karty graficzne (tryb SLI), albowiem tryb 3D Sterooscopic w wydaniu NVIDIA tego wymaga. Pragn� przypomnie�, �e jaki� czas temu korporacja Sapphire Technology udowodni�a, �e zestawienie ATI Eyefinity w zgodno�ci z 3D i to przy u�yciu wy��cznie jednego uk�adu graficznego z serii ATI Radeon HD 5000 Series jest jak najbardziej mo�liwe. Co prawda, odpowiednie sterowniki umo�liwiaj�ce ten wyczyn z kart� ATI s� dost�pne za op�at�, ale to i tak wydaje si� by� bardziej op�acalnym rozwi�zaniem, ni� propozycja stajni NVIDIA.
G��wn� modyfikacj� w systemie ch�odzenia karty ZOTAC GeForce GTX 460 AMP, w por�wnaniu z rozwi�zaniem standardowym jest przesuni�cie wentylatora na �rodek systemu, przez co znacznie wzros�a wydajno�� rozpraszania ciep�a. Domy�lnie na kartach graficznych GeForce GTX 460 wirnik z �opatkami prostopad�ymi umieszczany jest na kraw�dzi karty, a powietrze zasysane jest prostopadle do jego osi i przedmuchiwane jest przez ca�y radiator w jednym kierunku - w kierunku �ledzia karty. Po zmianie w GTX 460 AMP wirnik zasysa powietrze r�wnolegle do osi wentylatora, a te t�oczone jest w dwie strony radiatora, co zwi�ksza efektywno�� procesu ch�odzenia.
ZOTAC GeForce GTX 460 AMP dysponuje rdzeniem wyprodukowanym w 40-nanometrowym procesie technologicznym, kt�ry taktowany jest ogromn� cz�stotliwo�ci� 810MHz, gdzie dla por�wnania w standardowy model uk�adu pracuje z szybko�ci� 675MHz. Pr�dko�� pracy procesor�w przetwarzania r�wnoleg�ego NVIDIA CUDA wynosi 1620MHz. W strukturze rdzenia graficznego umieszczono ich 336. Pami�� wideo z 256-bitow� szyn� dost�pu udost�pnia dla skomplikowanych tekstur w wysokich rozdzielczo�ciach 1024MB w standardzie DDR5 i z efektywnym zegarem 4000MHz (rzeczywiste 1000MHz).
�r�d�o: ZOTAC |