Cookie Control - Hotfix - Portal komputerowy, aktualności, porady wykorzystuje cookies do przechowywania informacji na twoim komputerze. [Przeczytaj informacje o używanych przez nas Cookies].
Kliknij przycisk Akceptuj Cookies, aby zaakceptować Cookies portalu HotFix.pl oraz Google Adsense dla reklam.
Kalifornijska korporacja Logitech zaprezentowała dość nietypowy gadżet przeznaczony dla konsoli Microsoft-u - Xbox 360, mianowicie Logitech Wireless Drum Controller, który jest... zestawem perkusyjnym.
Wireless Drum Controller to zestaw "perkusisty", w skład którego wchodzą trzy bębny, dwa talerze oraz dwie pałeczki perkusyjne. Dołączono także pedał basowy, który wykonany jest ze stali nierdzewnej. Całość łączy się z konsolą za pośrednictwem bezprzewodowej technologii Wireless, a jej zasięg w tym przypadku wynosi 10 metrów.
Na panelu sterowania, który również wchodzi w skład zestawu znajduje się przycisk "Xbox 360 Guide", po naciśnięciu którego zestaw natychmiastowo łączy się z konsolą. Poza przyciskiem "łączności" konsoleta posiada także 8-kierunkowy krzyżak oraz cztery przyciski funkcyjne będące pokrewieństwem tych z oryginalnego gamepada konsoli Xbox 360.
Potencjał muzyczny zestawu Logitech Wireless Drum Controller wykorzystać możemy w serii gier Gitar Hero, przykładowo w "Music Studio" (do nabycia osobno).
Całość zasilana jest zaledwie dwoma bateriami AA, a po złożeniu zajmuje mniej więcej tyle miejsca, ile złożona deska do prasowania.
Zestaw objęto 12-miesięczną gwarancją.
Logitech Wireless Drum Controller dostępny będzie w Europie jeszcze w tym miesiącu, zaś perkusiści ze Stanów Zjednoczonych poczekać muszą do października ;) Cena wahać się będzie w granicach 600-700 zł.
Tajwańska korporacja ASUS hurtowo wprowadzana rynek płyty główne oparte na na nowoczesnej platformie Intela, P55 wspierającej procesory z serii Intel Core i5 oraz Intel Core i7 "Lynnfield". Zaraz po P7P55D Series oraz ROG Maximus III Formula i ROG Maximus III GENE nadszedł czas na oficjalną premierę wszechpotężnej ASUS P7P55 WS SuperComputer.
Dzięki zainstalowanym na płycie aż pięciu gniazdom PCI-Express użytkownicy mogą skonfigurować tryb graficzny 3-Way CrossFireX oraz 3-Way NVIDIA SLI (x16, x8, x8), ewentualnie tryb 2-Way (x16, x16), czego efektem będzie potężna moc obliczeniowa sekcji graficznej. Wsparcie zaawansowanej technologii NVIDIA CUDA ASUS P7P55 WS SuperComputer pozwala także na zestawienie czterech kart graficznych od NVIDII (3x NVIDIA Tesla + 1x NVIDIA Quadro), co zapewni niebywałe moce obliczeniowe czterech teraflopów, nawet o 250 razy większe od standardowych komputerów PC, co będzie idealnym rozwiązaniem dla branży inżynieryjsko-naukowej.
Chcą zapewnić sobie 22,2% przyrost wydajność dla procesora CPU oraz 14,8% dla pamięci RAM, wystarczy skorzystać z przycisku będącego narzędziem technologii Turbo V EVO. TurboV Easy bezpiecznie dostosowuje automatycznie napięcie, celem wydobycia maksymalnego potencjału z tychże podzespołów.
Całość w energię zaopatruje 16+3-fazowy, hybrydowy, dynamiczny system zasilania (ASUS Hybrid Phase Technology).
Ciekawą funkcją, niezwykle przydatną przy braku kompatybilności pamięci RAM jest MemOK!. To mikrochip identyfikujący podłączone do płyty moduły RAM i w razie problemów z rozruchem komputera, poprzez naciśnięcie przez użytkownika jednego przycisku, automatycznie dostosowuje parametry płyty głównej tak, aby uruchomienie komputera było możliwe.
Należy jeszcze wspomnieć o mini systemie operacyjnym ASUS Express Gate OS zaimplementowanym w ASUS P7P55 WS SuperComputer. Express Gate OS pozwala na błyskawiczny dostęp (zaledwie po 5 sekundach od uruchomienia komputera) do usług sieciowych, takich jak: Skype, gry online, zdjęcia, komunikatory itp. Express Gate OS obsługuje 14 języków.
System chłodzenia płyty jest adekwatny do jej zaawansowanych możliwości i potencjału wydajnościowego. Zarówno na sekcji zasilania procesora, jak i na mostku północnym i południowym zainstalowano miltifinowe radiatory, z czego radiator mostka południowego, północnego oraz jeden z sekcji zasilania połączone są miedzianą rurką cieplną heat-pipe.
Naukowcy z amerykańskiego instytutu wojskowego US Naval Research Laboratory opracowują technologię, która za pośrednictwem lasera umożliwi komunikację pomiędzy przestworzami, a światem podwodnym. Głównie chodzi tu o łodzie podwodne.
Niezwykle silny promień lasera koncentrowany jest przez mikro-bąbelki w wodzie, które poprzez nagrzewanie eksplodują, generując przy tym dźwięki o głośności sięgającej 220 decybeli, co może stanowić innowacyjny środek komunikacji podwodnej oraz powietrzno-podwodnej, jak również środek obrazowania terenu podwodnego. Dodatkowo różne barwy lasera w różnym czasie pokonują środowisko wodne, co wpływa na odległość przesyłu informacji.
Dzięki zgraniu tych funkcji osiągnąć można doskonały środek komunikacji, którą wykorzystać można przykładowo w warunkach wojskowych czy w nawigacji podwodnej.
Rozpoczynają się właśnie beta testy usługi sieciowej OnLive, która została ogłoszona w marcu na Game Developers Conference (GDC 2009). W programie wezmą udział osoby, które mieszkają w Stanach Zjednoczonych i które zgłosiły chęć uczestniczenia w nim.
OnLive ma za zadanie wyeliminować potrzebę instalowania gry na komputerze. Stanie się tak dlatego, gdyż gra będzie przechowywana na serwerze, skąd też będzie uruchamiana. Z kolei obraz będzie transmitowany strumieniowo i wyświetlany w dowolnym formacie. Dzięki temu nawet najbardziej wymagające gry będą mogły być uruchamiane na wolniejszych komputerach.
Inną zaletą tego projektu jest fakt, że w ten sposób można się prawie całkowicie pozbyć zjawiska piractwa.
Dodatkowo będzie istniała możliwość wyświetlania obrazów na ekranie telewizora. Stanie się to możliwe dzięki urządzeniu MicroConsole, którego cena nie powinna przekroczyć 100 dolarów. Urządzenie to wyposażone w złącze HDMI oraz Bluetooth do podłączenia bezprzewodowego pada i innych peryferiów.
OnLive jest w stanie się dostosować do różnych szybkości połączenia internetowego, a także do wyświetlaczy o różnych rozdzielczościach. Dodatkowo jest w stanie pracować na komputerach PC jak i na Macach, powiedział szef firmy OnLive Steve Perlman.
Głównym celem beta testów będzie sprawdzenie maksymalnej liczby możliwych kombinacji sprzętu i konfiguracji, dodał.
Chińska korporacja Sapphire, znana głównie z produkcji kart graficznych, zaprezentowała dziś płytę główną standardu Micro-ATX, opartą na chipsecie AMD 785G. Jak to w płytach Micro-ATX bywa, i ta posiada zintegrowany układ graficzny ATI Radeon HD 4200 ze sprzętowym wsparciem DirectX 10.1.
Z racji posiadania najnowszej platformy od AMD - 785G, a co za tym idzie mostka południowego SB710, dziwnym byłoby, gdyby w płytę nie zaimplementowano podstawki AM3 wspierającej procesory AMD Phenom II. Do tego dochodzą dwa gniazda dla kości pamięci RAM DDR3 o maksymalnej pojemności zestawu 8GB.
Wracając do układu graficznego, obsługuje on technologię ATI PowerPlay, która we współpracy z funkcją AMD PowerNow 3.0 Cool n’ Quiet tworzą zgraną parę zapewniającą najwyższą możliwą wydajność systemu z równoczesną oszczędnością energii, do czego producenci sprzętu dziś przywiązują ogromną wagę. Dzięki UVD2 (Unified Video Decoder) układ graficzny w czasie rzeczywistym z niewielkim wykorzystaniem procesora CPU dekoduje formaty H.264/AVC, MPEG1/2 oraz VC-1. Dodatkową zaletą zintegrowanej z płytą karty graficznej są wyjścia D-Sub (VGA), DVI oraz HDMI na panelu tylnym płyty.
Płyta główna
Sapphire Pure 785G AM3
Chipset
AMD 785G @ SB710
Podstawka procesora
AM3
Obsługiwane procesory
AMD Phenom II HyperTransport 3.0
Gniazda pamięci RAM
2x DDR3 Dual-Channel
Obsługiwane częstotliwości pamięci RAM
1066MHz, 1333MHz
Maksymalny rozmiar pamięci RAM
8GB
Sloty kart rozszerzeń
1x PCI-E x16 2.0 2x PCI
Magistrale
6x SATA II 1x ATA133
Układ dźwiękowy
6-kanałowy Realtek ALC662 HD
Zintegrowany układ graficzny
ATI Radeon HD 4200
Karta sieciowa
Realtek RTL8111DL 10Mb/s, 100Mb/s, 1000Mb/s
Wyjścia / Wejścia na panelu tylnym
2x PS/2 3x mini-jack (audio) 1x optyczne SPDIF 4x USB2.0 1x LAN (RJ45) 1x D-Sub, 1x DVI 1x HDMI
Firma Hasbro oraz Google przygotowała grę Monopoly City Streets, będącą internetowym wydaniem tej słynnej gry.
Samą grę Monopol przygotuje firma Hesbre. Firma znana jest nie tylko z tej gry ale i z produkcji zabawek: transformersów czy postaci z Gwiezdnych Wojen. Rolą Google w tym przedsięwzięciu jest przekazanie Google Maps, które stanie się planszą do gry w Monopol. Dzięki temu każdy grający będzie miał do dyspozycji znacznie większą ilość budynków niż to co możemy mieć w planszowej odmianie gry.
Nowy serwis ruszy 9 września 2009 roku i będzie działał 4 miesiące. Niestety internetowa odmiana gry będzie miała tylko za cel promocję planszowej gry Monopol, której nowa wersja właśnie się ukazuje. A dla tych którzy nie wiedzą, to na planszy Monopolu znalazło się także miasto z Polski. W konkursie, który odbył się rok temu, znalazła się Gdynia. Oprócz niej na planszy znajdziemy także Montreal, Ryga, Kapsztad, Belgrad, Paryż, Jerozolima, Hongkong, Pekin, Londyn, Nowy Jork, Sydney, Vancouver, Szanghaj, Rzym, Toronto, Kijów, Istambuł, Ateny, Barcelona, Tokio i Tajpej.
Firma MSI zaprezentowała komputer PC zamknięty w 24 calowym dotykowym ekranie. A to wszystko gotowe na przyjęcie systemu Windows 7.
Obudowę dla tego komputera stanowi panoramiczny monitor 16:9 o przekątnej 24 cale. Wbudowany, dotykowy ekran jest w stanie wyświetlać obraz HD 1080p (1920x1080 pikseli). Mózgiem tego komputera jest procesor Intel Core 2 Quad. Pozostałe parametry, to karta graficzna NVidia GeForce 9400 ze wsparciem dla czujników multitouch, 4 GB pamięci RAM wyjście HDMI oraz VGA, Gigabit Ethernet, 4 gniazda USB oraz jeden port eSATA. A na dodatek zintegrowany napęd Blu-ray
Urządzenie to trafi do sprzedaży do końca roku. W Wielkiej Brytanii będzie dostępny za około 1000 funtów.